Vanliga frågor och svar Vi rätar ut alla frågetecken

Vanliga frågor och svar Vi rätar ut alla frågetecken

Bra att veta före beställning

Här finner du svar på de allra vanligaste frågorna vår kundtjänst brukar få. Hittar du inte svaret på din fråga går det alltid bra att kontakta oss via telefon eller e-post så hjälper vi dig.


Finns det någon fysisk butik eller showroom jag kan besöka?

Nej, i dagsläget finns det ingen fysisk butik. Vi har dock planer på att öppna upp ett showroom i Stockholm.

Vilka öppettider har ni?

Beställningar på TrailerOnline.se kan göras dygnet runt. Vår kundservice har öppet vardagar 09:00–17:00.

Använder TrailerOnline.se cookies?

Ja, för att handla hos TrailerOnline.se krävs att cookies inte är avaktiverat i din webbläsare. Läs mer om cookies.

Hur gör jag för att köpa min släpvagn?

Välj den modell du önskar, bocka för önskade tillval och klicka sedan på 'Gå vidare till kassan'. Fyll i dina kontaktuppgifter och välj sedan önskat leverans och betalningsalternativ, avsluta med att klicka på 'Skicka beställning'. Nu skickas ett ordererkännande till din e-postadress och beroende på valt betalningsalternativ görs en kreditkontrol.

Kan jag själv komplettera/ändra min order?

Nej, det är inte möjligt att göra via webben i dagsläget. Kontakta vår kundservice så hjälper vi dig.

Hur kan jag få reda på status på min order?

När vi mottagit din order får du en orderbekräftelse skickad till dig via e-post. Du får sedan löpande uppdateringar om din order fram tills dess att betalning och leverans är slutförd.

Hur anges priserna på TrailerOnline.se?

Alla våra priser anges exklusive moms om inget annat anges. Där delbetalning från Wasa Kredit för privatpersoner visas anges aktuellt månadsbelopp inklusive moms. Rätt till ändring av priser och specifikationer utan föregående meddelande förbehålles.

Hur sker leverans och vad kostar det?

Leverans sker till någon av Schenkers godsterminaler som finns utspridda över hela Sverige, fram till egen adress(kräver att du själv har möjlighet att lyfta av med gaffeltruck) eller avhämtas direkt från lager. En del av våra släpvagnar har för skrymmande mått och kan därför ej skickas, för dessa modeller gäller avhämtning från lager. På respektive modells produktsida anges vilka leveransalternativ som är tillgängliga.
Fraktkostnaden varierar beroende på vilket fabrikat du väljer samt hur du vill få din vagn levererad (till närmaste Schenkerterminal eller fram till egen adress). Vid avhämtning från lager i Hallsberg, Ersmark eller Västerås utgår ingen fraktkostnad. Läs mer om leverans och se vilka priser som gäller till din ort.

Blir jag kontaktad innan leverans?

Så snart beställning är klar att levereras kommer ett spårningsnummer att skickas per e-post där du som kund själv kan följa din leverans.

Vad har ni för leveranstider?

Släpvagnar från Tiki Trailer, Majava Trailer och Debon finns normalt i lager och har en leveranstid på ca 1–4 arbetsdagar från det att vi har bekräftat och godkänt din beställning via e-post. För aluminiumkåpor och kapell tillkommer en leveranstid på ca 2-3 veckor då dessa byggs efter beställning.

Släpvagnar från 3s Alutrailers byggs efter beställning och har en leveranstid på ca 4-6 veckor beroende på modell och utrustningsnivå. Vi förbehåller oss rätten att friskriva oss från all ersättning till kund gällande leveransförseningar.

Vad gör jag om min produkt är transportskadad vid ankomsten?

Skulle godset vara skadat gör du en anmälan direkt på plats till Schenker och kontaktar därefter vår kundservice.

Vilka olika betalningsalternativ finns?

Företag erbjuder vi leasing i samarbete med Siemens Financial eller betalning mot faktura. Privatkunder kan välja att delbetala sitt köp via Wasa Kredit eller att betala mot faktura.

Får man något kvitto på sitt köp?

Din orderbekräftelse som skickas till dig via e-post vid beställning fungerar både som kvitto och garantibevis.

Hur fungerar det med ångerrätt?

Beställningar gjorda av företag på TrailerOnline.se är bindande, öppet köp eller bytesrätt gäller ej.

Privatkunder har alltid fjorton (14) dagars ångerrätt enligt Distans- och hemförsäljningslagen. Denna ångerrätt gäller ej vid beställning av produkter med specialanpassning eller framtagna speciellt för kunds räkning (Paragraf 11:3 – Undantag från ångerrätten). Hos TrailerOnline.se gäller ingen ångerrätt på följande produkter:

  • Registrerade släpvagnar, och vid leverans fast monterade påbyggnader (kåpor och kapell) och tillbehör (t.ex. skruvtipp eller stödben).

Ångerrätten gäller under förutsättning att varan hålls i väsentligen oförändrat skick och inte omfattas av ovanstående undantagna produkter.

Vad finns det för garantier?

Alla våra släpvagnar kommer med tillverkarens 1 års garanti mot fabrikationsfel. Vi följer konsumentköplagen vilket ger dig som privatkund 3 års reklamationsrätt. Vi står för alla kostnader om det är vi som är skyldiga till felet. Om du som konsument själv är skyldig står du själv för kostnaderna. Vid garantiärenden kontaktar du vår kundservice för att få hjälp med ditt ärende.

Vad händer om min produkt går sönder?

Kontakta vår kundservice så hjälper vi dig.

Kan jag använda bilder eller texter från er webbsida?

Nej, det är inte tillåtet att låna bilder eller textstycken för att använda på sin egen webbsida eller annonser på t.ex. Blocket. Vid de fall vi upptäcker att så skett faktureras vederbörande ett belopp baserat på prislistan från BLF (Bildleverantörernas Förening), vilket är branschpraxis vid dessa typer av otillåten användning av upphovsskyddat material.